Innkomne kommentarer og

rettelser til boka ”Erindring”

Oppdatert 2010-07-06.

Side 145:

Feil/mangel i teksten til bildet av fotballaget ”Senjagutten”. Korrekt tekst skal være:

Fotballaget ”Senjagutten” ca. 1952. Bildet er tatt på Fotballsletta, og er et av de første bildene som finnes av laget.

Foran fra venstre: Ole Aaker, Børre Richardsen (litt bak), Karsten Helberg, Åge Meyer (litt bak), Alf Andreassen og Olav Aaker.

Stående bak fra venstre: Valter Hansen, Hermod Hamnes, Otto Torgersen Lavoll, Per Aaker og Alf Berg. Foto: Privat.

Side 175:

Feil/mangel i teksten til bildet fra fjøsrøkterkurs i Stønnesbotn nederst på side 175. Korrekt tekst skal være:

Fjøsrøkterkurs i Stønnesbotn ca. 1950. Karin Laukslett og Helga Elstad har gitt følgende opplysninger om personene på bildet.

Sittende foran fra venstre: Sara Pettersen, Agnes Karlsen og Lovise Johannessen, Hundbergnes.

Midterste rekke fra venstre: Helga Torgersen (g. Elstad), Hilda Karlsen, Sigrun Hermansen, Solveig Sørensen, Signy Bachmann, Sylvia Meyer (f. Sedolfsen) fra Jarsletta i Lysbotn, Borghild Markussen og ytterst til høyre Hjalmar Westgård.

Bakerst fra venstre: Håkon Elverland, Jens Bachmann, Sigurd Hermansen og Jendura Elverland (delvis skjult).